Slovácko u turistů stále boduje

Slovácko u turistů stále boduje

Ať tradice sahající do dávné historie, nápěvy lidových písní, barevnost krojů, tóny cimbálových muzik nebo stovky kilometrů cyklostras, památky, duchovní odkaz Cyrila a Metoděje nebo přírodní krásy Bílých Karpat a Chřibů či snad vodní cesta Baťův kanál – to vše dokládá, že Slovácko je při toulkách Českou republikou právem na předních místech.

Jak dokládají oficiální statistiky ČSÚ, mezi lety 2012 a 2018 vzrostla návštěvnost Slovácka na území Zlínského kraje o úctyhodných 49,2%, přičemž v části Slovácka ležícím ve Zlínském kraji dosáhla 93,8%, v části Jihomoravského kraje 4,6%. Pozitivní vliv na ekonomiku regionu mají výrazněji nerezidenti (tedy obyvatelé s trvalým bydlištěm mimo Slovácko) a těch se podařilo do regionu přilákat o 120% více za uvedené období. Lze tedy jednoznačně usuzovat, že se daří cestovní ruch na Slovácku dlouhodobě efektivně rozvíjet.

„Situaci sice napomáhá celosvětový trend obavy o bezpečnost při cestování zejména u rodin s malými dětmi, přesto na Slovácku zaznamenáváme široké spektrum cílových skupin, od mladých párů, až po skupiny seniorů. A nejedná se mnohdy o první návštěvu, turisté se na Slovácko často a rádi vrací,“ říká Ing. Stanislav Blaha, předseda správní rady Regionu Slovácko.

Slovácko má návštěvníkům rozhodně co nabídnout. V celé republice nenajdete region, kde by byly po generace tak pečlivě zachovávány tradice, kde by se kroje nosily s takovou hrdostí a láskou, kde se písně zpívají v mnoha textových i hudebních obměnách a lidové tance se učí děti již od malička. Z nejvyšších kopců Chřibů shlíží do údolí strážní hrad Buchlov, pomyslnou páteř tvoří Baťův kanál a řeka Morava, vodní cesta, která je v letní sezóně splavná od Otrokovic do Skalice v délce 53 km a lemuje ji cyklostezka s minimálním převýšením vhodná i pro nenáročné cyklisty - a výčtem atraktivit bychom mohli pokračovat.

O rozvoj cestovního ruchu na Slovácku a o prezentaci regionu se od roku 1999 stará Region Slovácko – sdružení pro rozvoj cestovního ruchu se sídlem v Uherském Hradišti, poslední 2 roky spolupráci rozšířil o partnery na území Jihomoravského kraje. V praxi Region Slovácko realizuje marketingové kampaně převážně v on-line prostředí, spravuje www.slovacko.cz a další domény včetně osmi facebookových profilů a profilu na Instagramu, pořádá workshopy, semináře, prezentuje region na veletrzích v Česku i zahraničí, spolupracuje s médii, pořádá významné akce v regionu. Vytváří spolupráci mezi veřejným, neziskovým a soukromým sektorem.

Může vás taký zajímat:

03. 10. 2019
Spojení zdravého pohybu s vínem? Na Slovácku není problém!
Neuplynulo ani půl roku ode dne, kdy byly symbolicky otevřeny cyklostezky při tradiční akci Na kole vinohrady Uherskohradišťska. Tato akce se koná vždy na začátku…
30. 9. 2019
Slováckými vinohrady projdou tisíce turistů. S burčákem v ruce
Když už udělat něco pro své zdraví, pak odborníci doporučují dlouhou chůzi. Na Slovácku se vždy v říjnu praktikuje její spojení s burčákem. Pochody vinohrady si získaly…
26. 9. 2019
Ochutnejte houbové speciality. V Ratíškovicích či Salaši
Houbařské šílenství vrcholí. Na Slovácku to vždy znamená kromě jiného i konání oblíbených houbařských výstav. Vyhlášená je například ta v Ratíškovicích. Těšit se na ni…
kytka modra