Slovácko u turistů stále boduje

Slovácko u turistů stále boduje

Ať tradice sahající do dávné historie, nápěvy lidových písní, barevnost krojů, tóny cimbálových muzik nebo stovky kilometrů cyklostras, památky, duchovní odkaz Cyrila a Metoděje nebo přírodní krásy Bílých Karpat a Chřibů či snad vodní cesta Baťův kanál – to vše dokládá, že Slovácko je při toulkách Českou republikou právem na předních místech.

Jak dokládají oficiální statistiky ČSÚ, mezi lety 2012 a 2018 vzrostla návštěvnost Slovácka na území Zlínského kraje o úctyhodných 49,2%, přičemž v části Slovácka ležícím ve Zlínském kraji dosáhla 93,8%, v části Jihomoravského kraje 4,6%. Pozitivní vliv na ekonomiku regionu mají výrazněji nerezidenti (tedy obyvatelé s trvalým bydlištěm mimo Slovácko) a těch se podařilo do regionu přilákat o 120% více za uvedené období. Lze tedy jednoznačně usuzovat, že se daří cestovní ruch na Slovácku dlouhodobě efektivně rozvíjet.

„Situaci sice napomáhá celosvětový trend obavy o bezpečnost při cestování zejména u rodin s malými dětmi, přesto na Slovácku zaznamenáváme široké spektrum cílových skupin, od mladých párů, až po skupiny seniorů. A nejedná se mnohdy o první návštěvu, turisté se na Slovácko často a rádi vrací,“ říká Ing. Stanislav Blaha, předseda správní rady Regionu Slovácko.

Slovácko má návštěvníkům rozhodně co nabídnout. V celé republice nenajdete region, kde by byly po generace tak pečlivě zachovávány tradice, kde by se kroje nosily s takovou hrdostí a láskou, kde se písně zpívají v mnoha textových i hudebních obměnách a lidové tance se učí děti již od malička. Z nejvyšších kopců Chřibů shlíží do údolí strážní hrad Buchlov, pomyslnou páteř tvoří Baťův kanál a řeka Morava, vodní cesta, která je v letní sezóně splavná od Otrokovic do Skalice v délce 53 km a lemuje ji cyklostezka s minimálním převýšením vhodná i pro nenáročné cyklisty - a výčtem atraktivit bychom mohli pokračovat.

O rozvoj cestovního ruchu na Slovácku a o prezentaci regionu se od roku 1999 stará Region Slovácko – sdružení pro rozvoj cestovního ruchu se sídlem v Uherském Hradišti, poslední 2 roky spolupráci rozšířil o partnery na území Jihomoravského kraje. V praxi Region Slovácko realizuje marketingové kampaně převážně v on-line prostředí, spravuje www.slovacko.cz a další domény včetně osmi facebookových profilů a profilu na Instagramu, pořádá workshopy, semináře, prezentuje region na veletrzích v Česku i zahraničí, spolupracuje s médii, pořádá významné akce v regionu. Vytváří spolupráci mezi veřejným, neziskovým a soukromým sektorem.

Může vás také zajímat:

25. 9. 2020
Nová opatření dala stopku letošnímu Slováckému festivalu chutí a vůní
Zbývalo už jen několik málo dnů do očekávaného slováckého gastrofestivalu, když přišla nová protiepidemická opatření z ministerstva zdravotnictví. Zákaz hromadných venkovních akcí bez sezení nad 50…
25. 9. 2020
Návštěvnost Baťáku je letos slabší, ale vytíženost hausbótů si musíme pochvalovat, říká Bártek
Letošní sezonu na Baťově kanále poznamenal koronavirus už od začátku. Díky němu se ale podařilo zařídit prodloužení fungovaní plavebních komor až do poloviny října. Jaká…
24. 9. 2020
Na kole vinohrady Uherskohradišťska – letos „OPEN“ s cílem podpořit lokální vinaře
První říjnovou sobotu proběhne plánovaná akce Na kole vinohrady Uherskohradišťska, díky opatřením ve variantě „OPEN“. Symbolické uzavření cyklostezek, kdy se pěší a cyklisté budou moci…
kytka modra