CZ EN DE PL
Pěšky, Jaro, Léto, Podzim

Víte jak zní ty Velické zvony?

Velká nad Veličkou
(1)

Většina z Vás si vybaví stejnojmennou píseň od skupiny Čechomor, ve které se zpívá že „pěkně vyzváňajú“. Vydejte se na procházku obcí, která se nachází v údolí říčky Velička a na úpatí CHKO Bílé Karpaty. V cíli Vás bude čekat kostel Máří Magdaleny, kde tak "zvony pěkně vyzváňajú".

Náš začátek procházky bude na železniční zastávce Velká nad Veličkou, dostanete se tam osobním vlakem z města Veselí nad Moravou.
Po opuštění okolí nádraží se vydáte vlevo po chodníku podél cesty, zhruba po 200m dojdete k rozcestníku(bod 2) který Vás navede přímo do centra obce.

Půjdete pořád rovně podél cesty, budete míjet budovy jako jsou Kulturní dům s knihovnou, základní škola, sportovní hala, budova pošty, dál rovně přes hlavní cestu a přes most nad říčkou Velička. Dojdete až na náměstí obce, kde se nachází obecní úřad(bod 3).Od obecního úřadu se vydáte do prava, na konci náměstí budete míjet místní řemeslný pivovar.
Pokračujte dále rovně až dojdete k tradičnímu domku - dům s číslem popisným 117(bod 5). Tento dům je jeden z nejstarších v celé obci, postaven byl už za císaře Františka Josefa I..

K bodu č 6 se dostanete tak, že se vydáte mírně doprava, tato cesta vás dovede až k začátku "Horňáckého stadionu", místní tomu neřeknou jinak než " Strážná hůrka".  Zde se v červenci každoročně koná hlavní program tradičních Horňácký slavností, jedná se o přehlídku a zároveň oslavu kulturně bohatého horňáckého regionu. Do areálu se dostanete, sice přes mírný kopeček, ale odměnou pro Vás bude krásný výhled na zelenou krajinu okolo a obec Velkou.
Další vyhlídka Vás čeká hned o kousek vedle, když půjdete až nahoru nad sezení, k bodům 9 a 10.

Travnatou polní cestou se dostanete na zadní cestu, ta Vás zpátky dovede do obce. Budete se přibližovat k již zmiňovanému kostelu Sv. Máří Magdaleny, kde jsou ty Velické zvony. Když budete mít štěstí, tak je uslyšíte "vyzváňat".
Od kostela se dostanete zpátky na náměstí. Na náměstí se také nachází i pohostinství, pokud máte zájem poznat místní "autenticitu".

Zpět se pokračuje po stejné cestě jako při cestě tam.

Zajímavostí je, že obec Velká nad Veličkou byla založena již v roce 1228.

Terén: asfaltová cesta, polní cesta
Vzdálenost: 4,1 Km/ (1h 22min)
Náročnost: malá

odkaz
Vytisknout
Nastavení preferencí
Zde si můžete přizpůsobit soubory cookie podle kategorií dle vašich preferencí a potřeb.
Nutné cookies pro provoz webu
Tyto cookies zajišťují důležité funkce webových stránek. Používají se například pro zabezpečení, správu sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnosti. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Výkonnostní cookies
Podle vašich zájmů tyto cookies umožňují správně zobrazit konkrétní obsah a reklamy na stránkách třetích stran a sociálních sítí.
Analytická cookies
Slouží pro zlepšení fungování webových stránek tím, že posílají informace o tom, jak stránky využíváte.